The merger with Khanh Hoa Mineral Water Joint Stock Company brought in for FIT 84.5 billion dong in profit after tax.
F.I.T Group Joint Stock Company (stock code: FIT) has announced its financial statements for the second quarter of 2021 and the first six months of 2021.
Specifically, only in the second quarter, net revenue reached 298 billion dong, up 24% over the same period, gross profit increased 24% simultaneously, gross profit reached 79.4 billion dong, up 28% compared to the second quarter of 2020. At the session, FIT earned 277 billion dong of financial revenue, a sharp increase compared to 38 billion dong in the same timeframe. However, financial expenses also increased to 121 billion dong, associated activities lost nearly 5 billion dong.
As a result, FIT’s profit after tax is VND 149 billion, 3.8 times higher than Q2/2020, parent company’s NPAT is VND 100.7 billion, equivalent to EPS of VND 395 – This is also a record high profit of FIT in history.
FIT declaired the growth in Q2 profit was due to the parent company TSC’s profit increase of 10.4 billion dong. Subsidiaries and associates saw an expansion in NPAT of 106.5 billion dong, of which the enlargement from the consolidation of Khanh Hoa Mineral Water JSC was 84.5 billion dong.
Accumulated in the first 6 months of 2021, FIT achieved 616 billion dong net revenue 14% over the same period, thanks to financial activities, NPAT reached 163.6 billion dong, 4 times higher than the same period.
Parent company’s NPAT reached 110.5 billion dong, equivalent to 6 months’ EPS of 434 dong.In 6 months, FIT earned nearly 130 billion dong of bond investment interest, 31.8 billion dong of securities investment interest, 36 billion dong of interest on deposits and loans, etc.
In 2021, FIT sets a revenue target of VND 1,331 billion, NPAT at VND 176.2 billion, thereby, by the end of the first 6 months, FIT has completed 46% of revenue target and 93% of NPAT target. FIT Group aims to become an investment group owning companies with high growth potential in developed industries such as: Pharmaceuticals; Consumer goods industry includes drinking water and cosmetics; Agriculture and Food and Resort Real Estate. For the Vikoda brand of Khanh Hoa Mineral Water, in 2021 with the motto “Fast to Win”, this business will take breakthrough actions to achieve the set goals such as: revenue reaching over VND 410 billion, Profit before tax reached 15.8 billion VND, 4.6 times higher than the implementation in 2020.
Công ty cổ phần Tập đoàn F.I.T (mã CK: FIT) đã công bố BCTC quý 2/2021 và luỹ kế 6 tháng đầu năm 2021.
Cụ thể, riêng quý 2 doanh thu thuần đạt 298 tỷ đồng tăng 24% so với cùng kỳ, lãi gộp tăng 24% so với cùng kỳ, lãi gộp đạt 79,4 tỷ đồng tăng 28% so với quý 2/2020.Trong kỳ FIT thu về 277 tỷ đồng doanh thu tài chính, tăng mạnh so với con số 38 tỷ đồng cùng kỳ. Tuy nhiên chi phí tài chính cũng tăng cao lên 121 tỷ đồng, hoạt động liên kết lỗ gần 5 tỷ đồng.
Kết quả FIT lãi sau thuế 149 tỷ đồng, cao gấp 3,8 lần quý 2/2020, LNST công ty mẹ là 100,7 tỷ đồng, tương đương EPS đạt 395 đồng – Đây cũng là mức lợi nhuận cao kỷ lục của FIT trong lịch sử hoạt động.
FIT cho biết loại nhuận quý 2 tăng cao là do công ty mẹ TSC có lợi nhuận tăng 10,4 tỷ đồng. Các công ty con và các công ty liên kết có LNST tăng 106,5 tỷ đồng trong đó tăng từ hợp nhất CTCP nước khoáng Khánh Hoà là 84,5 tỷ đồng.
Luỹ kế 6 tháng đầu năm 2021, FIT đạt 616 tỷ đồng doanh thu thuần 14% so với cùng kỳ, nhờ hoạt động tài chính nên LNST đạt 163,6 tỷ đồng cao gấp hơn 4 lần cùng kỳ. LNST công ty mẹ đạt 110,5 tỷ đồng tương đương EPS 6 tháng đạt 434 đồng.
6 tháng FIT thu về gần 130 tỷ đồng lãi đầu tư trái phiếu, 31,8 tỷ đồng lãi đầu tư chứng khoán, 36 tỷ đồng lãi tiền gửi, tiền cho vay,…
Trong năm 2021, FIT đặt mục tiêu doanh thu đạt 1.331 tỷ đồng, LNST đạt 176,2 tỷ đồng, theo đó kết thúc 6 tháng đầu năm FIT đã hoàn thành được 46% mục tiêu về doanh thu và 93% mục tiêu LNST.
FIT Group đặt mục tiêu trở thành Tập đoàn đầu tư sở hữu các công ty có tiềm năng tăng trưởng cao trong các ngành hàng phát triển như: Dược phẩm; Ngành hàng tiêu dùng bao gồm nước uống và hóa mỹ phẩm; Nông nghiệp và thực phẩm và Bất động sản nghỉ dưỡng.
Đối với thương hiệu Vikoda của Nước khoáng Khánh Hoà, năm 2021 với phương châm “Fast to Win” doanh nghiệp này sẽ có những hành động đột phá nhằm đạt được mục tiêu đã đề ra như: doanh thu đạt trên 410 tỷ đồng, lợi nhuận trước thuế đạt 15,8 tỷ đồng tăng cao gấp 4,6 lần so với thực hiện năm 2020.
Link bài viết chia sẻ từ: https://m.cafef.vn/fit-quy-2-lai-cao-ky-luc-101-ty-dong-tang-cao-hon-3-lan-cung-ky-2020-20210730202415457.chn